Regulamin Sklepu Internetowego



REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

TRZMIEL AKWARYSTYKA I OCZKO WODNE

Określający m.in. zasady zawierania umów sprzedaży poprzez sklep, zawierający najważniejsze informacje o Sprzedawcy, sklepie oraz o prawach Konsumenta.
Regulamin mający zastosowanie do umów zawartych do 31.12.2022 r.

SPIS TREŚCI

§ 1 Definicje

§ 2 Kontakt ze Sprzedawcą

§ 3 Wymogi techniczne

§ 4 Zakupy w Sklepie

§ 5 Płatności

§ 6 Realizacja zamówienia

§ 7 Prawo odstąpienia od umowy

§ 8 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy

§ 9 Reklamacje

§ 10 Dane osobowe

§ 11 Zastrzeżenia

§ 12 Postanowienia dotyczące Kupujących niebędących Konsumentami

Załącznik nr 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy

§ 1. Definicje

Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.

Konto – uregulowana odrębnym regulaminem nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa świadczona drogą elektroniczną), dzięki której Kupujący może założyć w Sklepie swoje indywidualne Konto.

Konsument – konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Kupujący – każdy podmiot kupujący w Sklepie.

Regulamin – niniejszy regulamin.

Sklep – sklep internetowy TRZMIEL Akwarystyka i oczko wodne prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://trzmiel.com.pl.

Sprzedawca - "TRZMIEL CZERWIŃSKI SPÓŁKA JAWNA" z siedzibą pod adresem ul. Rogowska 147, 54-440 Wrocław, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego - rejestru przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY DLA WROCŁAWIA FABRYCZNEJ WE WROCŁAWIU, VI WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, pod nr KRS 0000576338, NIP 8943066554, nr REGON 36254955300000.

Wysyłka paletowa – wysyłka zamówień obejmujących co najmniej 2 towary lub towarów wymagających szczególnego rodzaju transportu z uwagi na wagę lub gabaryty, z zastosowaniem palety. Oferuje się dwa rodzaje wysyłki paletowej:

  1. Paleta standardowa – wymiary maksymalnie 120 x 80 cm;

  2. Paleta XL – wymiary większe niż 120 x 80 cm.

§ 2. Kontakt ze sprzedawcą

  1. Adres pocztowy: ul. Rogowska 147, 54-440 Wrocław

  2. Adres e-mail: kontakt@trzmiel.com.pl 

  3. Telefon: 717198830

§ 3. Wymogi techniczne

  1. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne jest:

    1. urządzenie z dostępem do Internetu

    2. przeglądarka internetowa obsługująca JavaScript oraz pliki cookies.

  1. Dla złożenia zamówienia w Sklepie, poza wymogami określonymi w ust. 1, niezbędne jest aktywne konto e-mail.

§ 4. Zakupy w sklepie

  1. Ceny towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za towar, w tym zawierają podatek VAT.

  2. Sprzedawca zwraca uwagę, że na całkowitą cenę zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy towaru.

  3. Wybrany do kupienia towar należy dodać do koszyka w Sklepie.

  4. Następnie Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.

  5. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.

  6. Złożenie zamówienia jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą.

  7. Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.

  8. Kupujący może zarejestrować się w Sklepie tj. założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym ewentualnym zamówieniu.

  9. Postanowienia Regulaminu dotyczące konsumentów stosuje się również do Przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), który zawiera Umowę sprzedaży związaną bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, gdy jednocześnie z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla takiego przedsiębiorcy charakteru zawodowego. Weryfikacja tego, czy dana czynność ma zawodowy charakter, będzie odbywać się w oparciu o dane z CEiDG w zakresie przedmiotu prowadzonej działalności na podstawie kodów PKD. Wobec kupującego, o którym mowa powyżej nie stosuje się art. 558 § 1 zdanie 2, art. 563 oraz art. 567 § 2 Kodeksu cywilnego.

§ 5. Płatności

  1. Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:

    1. Zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.

    2. Za pomocą karty płatniczej:

      1. Visa

      2. Visa Electron

      3. MasterCard

      4. MasterCard Electronic

      5. Maestro

    1. Za pośrednictwem platformy płatniczej:

      1. Płatności Shoper

      2. Przelewy24

    1. Kartą lub gotówką w momencie odbioru osobistego towaru.

  1. W przypadku wybrania płatności za pośrednictwem platformy płatniczej Płatności Shoper, podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.

  2. W przypadku wybrania przez Kupującego płatności z góry, za zamówienie należy zapłacić w terminie 7 dni roboczych od złożenia zamówienia.

  3. Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.

  4. Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.

§ 6. Realizacja zamówienia

  1. Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.

  2. Termin realizacji zamówienia wskazany jest w Sklepie.

  3. W przypadku, gdy Kupujący wybrał płatność z góry za zamówienie, Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po jego opłaceniu.

  4. W sytuacji, gdy w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił towary o różnym terminie realizacji, zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla towaru o najdłuższym terminie.

  5. Towar dostarczany jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

  6. Towary zakupione w Sklepie dostarczane są w zależności od tego jaką metodę dostawy wybrał Kupujący:

    1. Za pośrednictwem firmy kurierskiej,

    2. Za pośrednictwem Poczty Polskiej,

    3. Do paczkomatów InPost.

  1. Kupujący może odebrać towar osobiście w siedzibie firmy w godzinach jej otwarcia bez dodatkowych opłat.

  2. Koszty dostawy naliczane są zgodnie z aktualnymi cennikami dostaw i zależą od wagi oraz rozmiarów przesyłki. Kupujący jest informowany o sposobach i kosztach dostawy:

    1. na terytorium Polski - przed złożeniem zamówienia;

    2. W przypadku dostawy zagranicznej na terytorium krajów należących do Unii Europejskiej – przed złożeniem zamówienia lub po przekazaniu przez Kupującego danych adresowych za pośrednictwem formularza kontaktowego zgodnie z ust. 9; chyba że dany kraj nie znajduje się na liście krajów, do których dostawa jest dostępna, wówczas Kupujący zostanie powiadomiony o tym fakcie przez Sprzedawcę w wiadomości mailowej;

    3. W przypadku dostawy zagranicznej poza terytorium krajów należących do Unii Europejskiej – przed złożeniem zamówienia lub po przekazaniu przez Kupującego danych adresowych za pośrednictwem formularza kontaktowego zgodnie z ust. 9; chyba że dany kraj nie znajduje się na liście krajów, do których dostawa jest dostępna, wówczas Kupujący zostanie powiadomiony o tym fakcie przez Sprzedawcę w wiadomości mailowej.

  3. W przypadku dostaw zagranicznych, o których mowa w ust. 8 pkt 2 i 3 Regulaminu – jeżeli w opcjach dostawy nie znajduje się kraj dostawy, wówczas koszt dostawy ustalany jest indywidualnie na podstawie szacunkowego ciężaru paczki i kraju przeznaczenia, po uprzednim przekazaniu Sprzedawcy tych informacji przez Kupującego, za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie sklepu. Sprzedawca przed potwierdzeniem przyjęcia zamówienia informuje Kupującego o kosztach dostawy i sposobie zapłaty za dostawę.

  4. Koszty dostawy ponosi Kupujący, przy czym Sprzedawca zobowiązuje się pokryć koszty przesyłki paczki na terytorium Polski za pośrednictwem sugerowanego przez Sprzedawcę dostawcy, o którym mowa w pkt. 6, jeżeli:

    1. wartość zamówienia przekracza kwotę 99,00 zł w przypadku wysyłki zamówienia paczką (nie dotyczy pokarmów mrożonych);

    2. wartość zamówienia przekracza kwotę 3.500,00 zł w przypadku wysyłki paletowej standardowej;

    3. wartość zamówienia przekracza kwotę 5.500,00 zł w przypadku wysyłki paletowej XL.

- z zastrzeżeniem pkt 17.

  1. W przypadku nieprzekroczenia kwot zamówienia wskazanych w ust. 10 koszt wysyłki paletowej:

    1. Standardowej - wynosi 189,99 zł;

    2. XL – wynosi 349,00 zł.

  2. W przypadku wybrania odbioru osobistego przez Kupującego, towar będzie gotowy do odbioru we wskazanym terminie realizacji zamówienia, a w przypadku gdy Sprzedawca wskazał termin wysłania towaru – w tym terminie.

  3. Kupujący może wybrać opcję wysyłki paletowej w przypadku zamówień obejmujących więcej niż dwa towary, lub towarów wymagających szczególnego rodzaju transportu z uwagi na wagę lub gabaryty.

  4. Sprzedawca realizuje dostawę zamówienia do wszystkich krajów należących do Unii Europejskiej oraz do krajów poza Unią Europejską, z zastrzeżeniem ust. 9.

  5. Zamówienia zagraniczne, o których mowa w ust. 8 pkt 2 i 3 oraz w ust. 9 Regulaminu, muszą być opłacone z góry (on-line). Sprzedawca w takim przypadku nie realizuje dostaw za pobraniem.

  6. Kupujący może również realizować dostawę zamówienia we własnym zakresie. Wówczas zamówienie będzie przygotowane do odbioru w magazynie centralnym we Wrocławiu, przy ul. Rogowskiej 147.

  7. Kupujący może skorzystać z dostawy zamówienia w ramach usługi kurierskiej „sameday delivery” – dostawa będzie realizowana na zasadach określonych na stronie internetowej sklepu w zakładce Czas i koszty dostawy. Realizacja tej usługi jest zawsze płatna. Postanowienia pkt 10 są w tym przypadku wyłączone.

  8. Kupujący będący Przedsiębiorcą obowiązany jest do sprawdzenia przesyłki w obecności kuriera lub pracownika Poczty Polskiej w momencie jej doręczenia, z wyłączeniem Przedsiębiorcy, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu.

  9. Kupującemu będącemu Konsumentem oraz Przedsiębiorcy, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu, Sprzedawca zaleca sprawdzenie przesyłki w obecności kuriera bądź pracownika Poczty Polskiej. Niesprawdzenie przesyłki nie wstrzymuje ewentualnej reklamacji, o której mowa w § 9 Regulaminu, jednakże w przypadku dokonania takiej weryfikacji procedura reklamacyjna będzie znacznie usprawniona.

§ 7. Prawo odstąpienia od umowy

  1. Konsument lub Przedsiębiorca, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu - mają prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, z zastrzeżeniem § 8 Regulaminu, w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

  2. Termin do ustawowego odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

    1. w którym Konsument lub Przedsiębiorca, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego towaru.

    2. w którym Konsument lub Przedsiębiorca, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno.

  1. Aby Konsument lub Przedsiębiorca, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 2 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).

  2. Konsument lub Przedsiębiorca, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy umieszczonego na końcu Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

  3. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, że Konsument lub Przedsiębiorca, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.


SKUTKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub Przedsiębiorcy, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu, wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta lub Przedsiębiorcy, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu, o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.

  2. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu, użyte w pierwotnej transakcji, chyba że zgodzi się on na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument lub Przedsiębiorca, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

  3. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

  4. Towar należy zwrócić na adres: ul. Rogowska 147, 54-440 Wrocław niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni od dnia doręczenia oświadczenia o odstąpieniu.

  5. Konsument lub Przedsiębiorca, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

  6. Konsument lub Przedsiębiorca, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.

  7. Jeśli towar ze względu na swój charakter nie może zostać odesłany w zwykłym trybie pocztą Konsument lub Przedsiębiorca, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu również będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. O szacowanej wysokości tych kosztów Konsument zostanie poinformowany przez Sprzedawcę w opisie towaru w Sklepie lub podczas składania zamówienia.

  8. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu kartą płatniczą Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do tej karty płatniczej.

  9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu, w odniesieniu do umowy:

    1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

    2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.

    3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

    4. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

§ 8. Zwrot towaru w terminie 60 dni

  1. Bez wpływu na ustawowe prawo do odstąpienia od umowy, (o którym mowa w § 7 powyżej) Klientowi posiadającemu Konto w sklepie internetowym (Klient zarejestrowany) przysługuje prawo do zwrotu towaru w terminie 60 dni od dnia jego doręczenia (dalej jako „Prawo do zwrotu towaru”).

  2. Korzystając z Prawa do zwrotu towaru należy:

    1. poinformować o tym Sprzedawcę w sposób opisany w § 7 pkt 3-5 Regulaminu za pośrednictwem formularza stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu,

    2. odesłać zwracany towar w oryginalnym opakowaniu na adres: ul. Rogowska 147, 54-440 Wrocław w terminie 60 dni od dnia doręczenia towaru.

    3. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

  3. Zwrot ceny zwracanego towaru przez Sprzedawcę następuje:

    1. jeżeli oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz zwrot towaru nastąpi w terminie właściwym dla odstąpienia opisanego w § 7 – Sprzedawca zwraca środki pieniężne na zasadach opisanych w § 7 pkt 6-13 Regulaminu;

    2. jeżeli złożenie oświadczenia o zwrocie towaru oraz zwrot towaru nastąpi w okresie między 15 a 60 dniem od dnia doręczenia towaru – Sprzedawca zwraca równowartość kwoty za zwracany towar w postaci punktów w programie lojalnościowym Trzmieliki. zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie programu lojalnościowego Trzmieliki.

  4. Zwrot ceny zwracanego towaru ustalony zgodnie z pkt 2 powyżej nastąpi niezwłocznie po przekazaniu towaru do Sprzedawcy i przesłaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia Kupującemu.

§ 9. Reklamacje

  1. W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona.

  2. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:

    1. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny

    2. przy wadzie istotnej - złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy

    3. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad

    4. żądać usunięcia wady

  1. Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w § 2 Regulaminu.

  2. Jeśli okaże się, że dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie reklamowanego towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na adres ul. Rogowska 147, 54-440 Wrocław.

  3. Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.

  4. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail wskazany w § 2 Regulaminu.

  5. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.


POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:

    1. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595

    2. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596

    3. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.

    4. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

§ 10. Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności – ze względu na zasadę przejrzystości, zawartą w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.

  2. Celem przetwarzania danych Kupującego przez Sprzedawcę, podanych przez Kupującego w związku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówień. Podstawą przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:

    1. umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

    2. ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz

    3. prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

  1. Podanie danych przez Kupującego jest dobrowolne, ale jednocześnie konieczne do zawarcia umowy sprzedaży. Niepodanie danych uniemożliwi zawarcie umowy sprzedaży w Sklepie.

  2. Dane Kupującego podane w związku z zakupami w Sklepie będą przetwarzane do momentu, w którym:

    1. na Sprzedawcy przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący go do przetwarzania danych Kupującego;

    2. ustanie możliwość dochodzenia roszczeń przez Kupującego lub Sprzedawcę, związanych z umową sprzedaży zawartą przez Sklep;

    3. zostanie przyjęty sprzeciw Kupującego wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych był uzasadniony interes Sprzedawcy

w zależności od tego, co ma zastosowanie w danym przypadku i co nastąpi najpóźniej.

  1. Kupującemu przysługuje prawo żądania:

    1. dostępu do swoich danych osobowych,

    2. ich sprostowania,

    3. usunięcia,

    4. ograniczenia przetwarzania,

    5. żądania przeniesienia danych do innego administratora a także prawo:

    6. wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Kupującego – wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych, opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. na prawnie uzasadnionych interesach realizowanych przez administratora).

  1. W celu realizacji swoich praw, Kupujący powinien skontaktować się ze Sprzedawcą przy wykorzystaniu danych z § 2 Regulaminu.

  2. W przypadku gdy Kupujący uzna, że jego dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, Kupujący może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§ 11. Zastrzeżenia

  1. Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.

  2. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.

  3. Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.

  4. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.

  5. Postanowienia dotyczące towarów i umowy sprzedaży stosuje się odpowiednio do treści cyfrowych i umowy o dostarczanie treści cyfrowych, o ile Regulamin nie określa tych kwestii odrębnie.

§ 12. Postanowienia dotyczące kupujących niebędących konsumentami

  1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument lub Przedsiębiorca, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu.

  2. Wszelka odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem lub Przedsiębiorca, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu jest ograniczona do kwoty zamówienia złożonego przez Kupującego.

  3. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest ograniczona do jednego roku od wydania towaru Kupującemu, z wyłączeniem lub Przedsiębiorcy, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu.

  4. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

§ 13. Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu ze Sklepu internetowego spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem jego funkcjonalności. Jednocześnie Sprzedawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by takie ograniczenia i przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej.

  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z powodu zaistnienia ważnych przyczyn, obejmujących m.in.:

    1. zmiany w prawie;

    2. przyczyny organizacyjne, a w szczególności:

      1. zmiany w zakresie prowadzonej przez Sprzedawcę działalności w postaci zmian jej profilu, zmian zakresu asortymentu Towarów, wprowadzania nowych usług lub udogodnień (w tym związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem umów);

      2. zmiany w zakresie: danych adresowych, nazwy lub formy prawnej Sprzedawcy;

      3. zmiany w zakresie sposobów płatności;

      4. zmiany w zakresie sposobów, rodzajów i cen dostarczenia Towarów;

      5. inne zmiany techniczne związane z funkcjonowaniem Sklepu.

  3. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w momencie wyraźnie wskazanym przez Sprzedawcę, nie wcześniej niż po X dniach od dnia ich ogłoszenia. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, będą realizowane na zasadach obowiązujących w momencie ich składania. Kupujący, który nie wyraża zgody na zmiany wprowadzone w niniejszym Regulaminie, powinien zaniechać z dalszego korzystania ze Sklepu internetowego.

  4. Każdy Użytkownik zostanie poinformowany o treści zmian Regulaminu poprzez umieszczenie na stronie internetowej Sklepu.

  5. Użytkownik, który posiada Konto zostanie powiadomiony o zmianie Regulaminu przez przesłanie na jego adres poczty elektronicznej informacji o zmianie oraz poprzez komunikat po zalogowaniu się na konto klienta sklepu.

  6. Użytkownik, który korzysta z usługi Newsletter zostanie powiadomiony o zmianie Regulaminu przez przesłanie na jego adres poczty elektronicznej informacji o zmianie.

  7. W razie zmiany Regulaminu wszystkie umowy zawarte przed datą wejścia w życie tej zmiany będą realizowane zgodnie z Regulaminem w brzmieniu obowiązującym w dniu zawarcia umowy.

  8. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz przepisy o ochronie danych osobowych.

  9. Wszelkie spory między Sprzedawcą a Kupującym – pod warunkiem ich obopólnej zgody - rozstrzygane będą w sposób polubowny lub w obecności niezależnego i bezstronnego mediatora.

  10. Kupujący będący Konsumentem może:

    1. skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, a podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, któremu podlega Sprzedawca, jest Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej we Wrocławiu (adres: ul. Ofiar Oświęcimskich 15a, 50-059 Wrocław, e-mail: sekretariat@wiih.wroclaw.pl, strona internetowa: wiih.ibip.wroc.pl) ,

    2. złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod linkiem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

  1. W przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu, sądem właściwym miejscowo do rozpatrywania sporów będzie sąd właściwy dla siedziby/zakładu głównego Sprzedawcy (tj. sąd we Wrocławiu ), a w przypadku Kupującego będącego Konsumentem sąd właściwy według zasad ogólnych.

  2. Integralną częścią Regulaminu są załączniki do Regulaminu w postaci:

    1. Załącznik nr 1 – Formularz odstąpienia od umowy / zwrotu towaru,

    2. Załącznik nr 2 – Regulamin programu lojalnościowego Trzmieliki.

  3. Regulamin obowiązuje od dnia 01.06.2021 r.

 

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO 

www.trzmiel.com.pl

Regulamin mający zastosowanie do umów zawartych po 1.01.2023 r.

 

 

  • 1. DEFINICJE:
  1. Sklep internetowy – sklep internetowy dostępny pod adresem: www.trzmiel.com.pl, prowadzony przez Sprzedawcę,
  2. Regulamin –regulamin Sklepu internetowego, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną 
  3. Sprzedawca – „Trzmiel Sp. z o.o.” z siedzibą pod adresem: ul Rogowska 147 54-440 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0001008810, NIP: 8943066554, REGON: 362549553, adres korespondencyjny: ul. Rogowska 147 54-440 Wrocław, e-mail: kontakt@trzmiel.com.pl, tel. 717198830, wpisana do rejestru BDO (Bazy Danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami prowadzonego przez Marszałka Województwa Dolnośląskiego pod numerem rejestrowym: 000465296
  4. Kupujący – Konsument lub Przedsiębiorca korzystający z usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną w ramach Sklepu internetowego lub zawierający ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży, 
  5. Konsument – konsument w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny tj. osoba fizyczna posiadająca  pełną zdolność do czynności prawnych lub – w wypadkach przewidzianych przez przepisy prawa – ograniczoną zdolność do czynności prawnych, zawierająca ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży lub korzystająca z usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
  6. Przedsiębiorca - przedsiębiorca w rozumieniu art. 431 Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, zawierający ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży lub korzystający z usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną,
  7. Formularz Rejestracji – dostępny w Sklepie internetowym formularz umożliwiający utworzenie Konta,
  8. Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem przypisanym Kupującemu zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Kupującego, w tym w szczególności informacje o złożonych Zamówieniach, którego założenie wymaga wypełnienia przez Kupującego Formularza Rejestracji,
  9. Formularz Zamówienia – dostępny w Sklepie internetowym formularz, umożliwiający Kupującemu złożenie Zamówienia i jego realizację po założeniu Konta, jak również bez konieczności jego zakładania,
  10. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego, stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży
    ze Sprzedawcą,
  11. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego zawierana pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego,
    w języku polskim, dotycząca zakupu Towarów.
  12. Koszyk – wirtualne narzędzie umożliwiające Kupującemu agregację wybranych Towarów przed ich zakupem oraz przeliczanie ich wartości, przy czym dokonując wyboru Towarów Kupujący może dowolnie zarządzać zawartością Koszyka poprzez dodawanie lub usuwanie z niego Towarów,
  13. Towar – dostępna w Sklepie internetowym rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży, w tym Towary Outletowe (z uwzględnieniem postanowień Regulaminu dotyczących tylko i wyłącznie Towarów Outletowych),
  14. Towar Outletowy -  dostępna w Sklepie internetowym rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży, której poszczególne wskazane przez Sprzedawcę cechy odbiegają od standardowego Towaru tego typu,
  15. Dowód Zakupu – paragon fiskalny lub faktura VAT wystawiana przez Sprzedawcę
    i potwierdzająca zawarcie Umowy Sprzedaży,
  16. Promocja – ściśle określony w czasie rabat cenowy na wybrane Towary, które mogą być przedmiotem Umowy Sprzedaży, lub inna korzyść przewidziana dla Kupującego w związku z zawarciem Umowy Sprzedaży lub założeniem Konta,
  17. Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę po uprzednim wyrażeniu zgody przez Kupującego, polegająca na automatycznym otrzymywaniu przez Kupującego na podany przez niego  adres e-mail najważniejszych informacji, w tym informacji handlowych, związanych ze Sklepem internetowym, 
  18. Materiały - zdjęcia Towarów oraz pozostałe materiały (w tym w szczególności teksty, grafiki, logotypy, kody źródłowe) będące utworami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych zamieszczone w Sklepie internetowym i będące własnością Sprzedawcy lub użyte przez Sprzedawcę za zgodą osoby lub podmiotu trzeciego, któremu przysługują prawa własności intelektualnej do Materiałów,
  19. Wysyłka Paletowa – wysyłka zamówień obejmujących co najmniej 2 towary lub towarów wymagających szczególnego rodzaju transportu z uwagi na wagę lub gabaryty, z zastosowaniem palety. Oferuje się dwa rodzaje wysyłki paletowej: Paleta standardowa – wymiary maksymalnie 120 x 80 cm albo Paleta XL – wymiary większe niż 120 x 80 cm,
  20. Polityka prywatności – dokument dostępny w Sklepie internetowym, określający zasady związane z przetwarzaniem danych osobowych przez Sprzedawcę w ramach Sklepu internetowego, będący spełnieniem przez niego obowiązku informacyjnego, o którym mowa w przepisach o ochronie danych osobowych,
  21. Załącznik nr 1 (Formularz Reklamacji) – dołączony do Regulaminu wzór formularza umożliwiającego złożenie reklamacji, o której mowa w § 8 Regulaminu,
  22. Załącznik nr 2 – dołączony do Regulaminu wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, o którym mowa w § 9 Regulaminu,
  23. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny,
  24. Ustawa – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

 

  • 2. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
  1. Regulamin dotyczy Umów Sprzedaży oraz innych usług świadczonych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  2. Usługi świadczone drogą elektroniczną przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym polegają na umożliwieniu Kupującemu przez Sprzedawcę: 
  1. zawierania Umów Sprzedaży na zasadach określonych postanowieniami niniejszego Regulaminu,
  2. zakładania i posiadania Konta w Sklepie internetowym,
  3. otrzymywania Newslettera,
  4. korzystania z innych usług dostępnych w Sklepie internetowym.
  1. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Towarach podane w Sklepie internetowym, należy poczytywać jako zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży mając na względzie art. 71 Kodeksu cywilnego.
  2. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż na terytorium oraz poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
  3. Wszystkie Towary dostępne w Sklepie internetowym są oryginalne, fabrycznie nowe (wolne od wad) oraz zgodne z obowiązującymi standardami, wymaganiami i przepisami prawa. Zdanie poprzedzające nie ma zastosowania do Towarów Outletowych..
  4. Sprzedawca dokłada najwyższej staranności przy realizacji Umów Sprzedaży oraz Zamówień. 
  5. W Sklepie internetowym mogą być organizowane Promocje na zasadach określonych i podanych do wiadomości publicznej w Sklepie internetowym przez Sprzedawcę. 
  6. W przypadku informowania o obniżeniu ceny towaru lub usługi obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca uwidacznia również informację o najniższej cenie tego towaru lub tej usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany Towar jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o jego najniższej cenie, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tego Towaru do dnia wprowadzenia obniżki.
  7. Terminy, o których mowa w pkt. poprzednim nie dotyczą Towarów, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności. W przypadku takich Towarów Sprzedawca obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia informacje o cenie sprzed pierwszego zastosowania obniżki. 
  8. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Kupującego będącego Konsumentem, przysługujących mu na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności na mocy przepisów Kodeksu cywilnego oraz Ustawy. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z przepisami, o których mowa w niniejszym punkcie, pierwszeństwo mają te przepisy.
  9. Postanowienia Regulaminu dotyczące Konsumentów stosuje się również do Przedsiębiorcy  będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), który zawiera Umowę sprzedaży związaną bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, gdy jednocześnie z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla takiego przedsiębiorcy charakteru zawodowego. Weryfikacja tego, czy dana czynność ma zawodowy charakter, będzie odbywać się w szczególności w oparciu o dane z CEiDG w zakresie przedmiotu prowadzonej działalności na podstawie kodów PKD. Wobec kupującego, o którym mowa powyżej nie stosuje oraz art. 563 oraz art. 567 § 2 Kodeksu cywilnego.
  10. Do skutecznego korzystania ze Sklepu internetowego niezbędne jest urządzenie (komputer, telefon, tablet lub inne urządzenie mobilne) oraz aktualna przeglądarka stron internetowych (np. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari lub inne), klawiatura lub inne urządzenie wskazujące, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych, stabilne łącze, a także w zakresie wypełniania Formularza Rejestracji i Formularza Zamówienia aktywne konto wybranej poczty elektronicznej e-mail.

 

  • 3. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
  1. Kupujący zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw własności intelektualnej osób lub podmiotów trzecich. 
  2. Kupujący nie może podejmować działań, które mogłyby wpłynąć na prawidłowe działanie Sklepu internetowego, w tym w szczególności Kupujący nie może:
  1. ingerować w treść i elementy graficzne Sklepu internetowego, 
  2. zamieszczać w Sklepie internetowym treści o charakterze bezprawnym,
  3. wprowadzać do Sklepu internetowego jako systemu informatycznego szkodliwych danych,
    w szczególności w postaci złośliwego oprogramowania, tj. wirusów, plików szpiegujących itp.
  4. wykorzystywać Sklepu internetowego do celów innych niż jego przeznaczenie,
    tj. w szczególności nie może rozsyłać wiadomości typu SPAM lub podobnych oraz prowadzić w ramach Sklepu internetowego jakiejkolwiek działalności gospodarczej, komercyjnej, reklamowej czy promocyjnej na swoją rzecz.
  1. Przy wypełnianiu Formularza Rejestracji lub Formularza Zamówienia, Kupujący zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu i Polityki prywatności oraz do akceptacji ich treści. 
  2. Podczas korzystania ze Sklepu internetowego, Kupujący jest zobowiązany do podawania prawdziwych oraz zgodnych ze stanem faktycznym danych i informacji koniecznych do założenia Konta lub zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży.
  3. Zabronione jest przekazywanie za pośrednictwem Sklepu internetowego danych osobowych osób trzecich bez zgody tych osób. W przypadku osób fizycznych nieposiadających pełnej zdolności do czynności prawnych zgodę powinni wyrazić ich przedstawiciele ustawowi lub opiekunowie prawni.
  4. Zarówno Kupujący, jak i każda inna osoba mająca dostęp do Sklepu internetowego, zobowiązana jest do powstrzymywania się od kopiowania, modyfikowania, rozpowszechniania, przedruku, transmitowania lub wykorzystywania w jakikolwiek inny sposób (w tym w szczególności w celach marketingowych, handlowych lub zarobkowych), Materiałów zamieszczonych w Sklepie internetowym bez pisemnej zgody Sprzedawcy albo innej osoby lub podmiotu trzeciego, któremu przysługują prawa własności intelektualnej do Materiałów, z wyjątkiem korzystania z tych Materiałów w ramach dozwolonego użytku, o którym mowa w przepisach ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. 
  5. Naruszenie postanowień punktu poprzedzającego mogłoby stanowić naruszenie prawa, a tym samym stanowić podstawę do wszczęcia postępowania cywilnego lub karnego przeciwko osobom lub podmiotom dopuszczającym się takich praktyk.
  6. Kupujący ponosi wobec Sprzedawcy oraz osób lub podmiotów trzecich pełną odpowiedzialność za szkody związane z: 
  1. naruszeniem przez Kupującego przepisów prawa, w tym w szczególności praw osób lub podmiotów trzecich oraz postanowień niniejszego Regulaminu,
  2. nieprawidłowym lub nieuprawnionym korzystaniem ze Sklepu internetowego, jak również za związane z tym problemy techniczne, utratę danych lub inne szkody w działaniu Sklepu internetowego, w tym w szczególności za prowadzenie działań, o których mowa w pkt 3 niniejszego paragrafu,
  3. zamieszczaniem w Sklepie internetowym jakichkolwiek utworów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych w sposób naruszający prawa własności intelektualnej osoby lub podmiotu trzeciego, któremu takie prawa przysługują.
  1. Odpowiedzialność Kupującego, o której mowa w punkcie poprzedzającym obejmuje zarówno naprawienie szkody na rzecz Sprzedawcy oraz osoby lub podmiotu trzeciego, jak również poniesienie dodatkowych kosztów, które wynikły z wyrządzenia szkody, w tym w szczególności kosztów sądowych, kosztów zastępstwa procesowego, kosztów postępowań egzekucyjnych oraz innych uzasadnionych kosztów poniesionych przez Sprzedawcę w związku z wyrządzeniem mu szkody oraz w związku z roszczeniami osób lub podmiotów trzecich.

 

  • 4. ZAŁOŻENIE KONTA.
  1. Założenie przez Kupującego Konta wymaga wypełnienia Formularza Rejestracji oraz kliknięcia dedykowanego przycisku. Następnie Kupujący otrzyma na podany w Formularzu Rejestracji adres e-mail link aktywacyjny, który należy kliknąć, aby rejestracja została pomyślnie zakończona.
  2. Po założeniu Konta w sposób, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, Kupujący niezwłocznie uzyskuje dostęp do Konta za pośrednictwem indywidualnego loginu i hasła. Konto w Sklepie internetowym jest założone na czas nieokreślony i jego posiadanie nie rodzi żadnych zobowiązań finansowych dla Kupującego względem Sprzedawcy.
  3. Konto może zostać w każdym momencie usunięte bezpośrednio przez Kupującego za pośrednictwem funkcjonalności dostępnych w Sklepie internetowym i po dokonaniu dalszych wskazanych w Sklepie internetowym czynności lub poprzez przesłanie przez Kupującego żądania usunięcia Konta na adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@trzmiel.com.pl



  • 5. ZASADY SKŁADANIA I REALIZACJI ZAMÓWIEŃ.
  1. Kupujący może złożyć Zamówienie: 
  1. w ramach swojego Konta po uprzednim wypełnieniu Formularza Zamówienia w dowolnym momencie – Kupujący powinien wypełnić Formularz Rejestracji (założyć Konto), dodać Towary do Koszyka, wypełnić Formularz Zamówienia oraz potwierdzić Zamówienie dedykowanym przyciskiem,
  2. poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia dostępnego bez konieczności zakładania Konta w dowolnym momencie – Kupujący powinien dodać Towary do Koszyka, wypełnić Formularz Zamówienia oraz potwierdzić Zamówienie dedykowanym przyciskiem.
  1. Potwierdzenie złożenia oraz przyjęcia do realizacji Zamówienia zostanie przesłane Kupującemu przez Sprzedawcę w formie wiadomości e-mail po złożeniu Zamówienia w sposób wskazany w punkcie poprzedzającym. W przypadku Zamówienia złożonego w sposób wskazany w lit. d punktu poprzedzającego, w wiadomości e-mail Kupujący otrzymuje link aktywacyjny, którego kliknięcie przez Kupującego potwierdza złożenie Zamówienia i umożliwia przyjęcie go do realizacji.
  2. Umowę Sprzedaży między Sprzedawcą a Kupującym uznaje się za zawartą z chwilą otrzymania przez Kupującego wiadomości e-mail, o której mowa w punkcie poprzedzającym. 
  3. Zamówienia złożone w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Sprzedawcy, jak również w soboty, niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, o których mowa w ustawie z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy będą przekazywane do realizacji następnego dnia roboczego.
  4. Zamówienia przekazane do realizacji mogą być anulowane przez Kupującego będącego Konsumentem do momentu wysyłki Towaru. 
  5. Czas realizacji Zamówienia (skompletowanie Zamówienia i przygotowanie go do wysyłki) wynosi co do zasady od 1 do 2 dni roboczych, z uwzględnieniem pkt 8 i 9 niniejszego paragrafu. W przypadku, gdy Sprzedawca przewiduje, że dane Zamówienie będzie wymagało więcej czasu niż okres wskazany w zdaniu poprzedzającym, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym Kupującego.
  6. Sprzedawca udostępnia przewidywany czas dostawy na stronie Sklepu internetowego pod adresem: https://trzmiel.com.pl/pl/i/Czas-i-koszty-dostawy/4.
  7. Czas realizacji Zamówienia, o którym mowa w pkt 6 niniejszego paragrafu, może zostać przesunięty w przypadku wystąpienia siły wyższej, przez którą należy rozumieć nieuniknione, nadzwyczajne, nieprzewidywalne i pozostające poza kontrolą okoliczności, których skutków nie można było uniknąć mimo podjęcia wszelkich rozsądnych działań, o okres jej trwania.
  8. W razie braku dostępności Towaru, Kupujący jest o tym informowany, a następnie może wyrazić zgodę na wydłużenie czasu realizacji Zamówienia niż wskazany w pkt 6 niniejszego paragrafu, albo zrezygnować z zamówionego Towaru lub z całości Zamówienia. 
  9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówienia, jeżeli Kupujący - pomimo wezwania - nie uzupełnił w terminie 3 dni braków wymaganych do skutecznej realizacji Zamówienia, z uwzględnieniem § 6 pkt 7 Regulaminu.



  • 6. PŁATNOŚCI.
  1. W związku z realizacją Zamówień oraz Umów, Sprzedawcy przysługuje wynagrodzenie według cen dostępnych w Sklepie internetowym i obowiązujących w momencie składania Zamówienia.
  2. Sprzedawca nie stosuje profilowania cen wobec Kupujących.
  3. Ceny podane w Sklepie internetowym wyrażone są w polskich złotych, są cenami brutto
    i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT oraz cła. Ceny nie zawierają jednak ewentualnych kosztów dostawy Towaru, które są wskazywane przed złożeniem Zamówienia.
  4. O całkowitej cenie za Towary objęte Zamówieniem, która uwzględnia koszty dostawy, Kupujący informowany jest przed złożeniem Zamówienia.
  5. Do każdego Zamówienia dołączany jest Dowód Zakupu, przy czym w wypadku płatności, o których mowa w § 6 pkt 6 lit. b, c i d Kupujący jako Dowód Zakupu otrzyma paragon fiskalny lub fakturę elektroniczną na podany w Formularzu Rejestracji lub w Formularzu Zamówienia adres e-mail, jeżeli Kupujący wyrazi taką chęć i zaznaczy odpowiednią opcję przy składaniu Zamówienia.
  6. Kupujący może podczas składania Zamówienia – wedle swojego uznania – wybrać jeden z następujących sposobów płatności za zamówione Towary: 
  1. płatność gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym,
  2. płatność przelewem zwykłym lub internetowym na rachunek bankowy Sprzedawcy – Zamówienie jest wysyłane nie wcześniej niż w momencie zaksięgowania pełnej kwoty za Zamówienie na rachunku bankowym Sprzedawcy,
  3. płatność kartą płatniczą Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic lub Maestro - Zamówienie jest wysyłane nie wcześniej niż w momencie pozytywnego wyniku autoryzacji pełnej kwoty za Zamówienie,
  4. płatność za pośrednictwem platform internetowych Płatności Shoper, Przelewy24 - Zamówienie jest wysyłane nie wcześniej niż w momencie pozytywnego wyniku autoryzacji pełnej kwoty za Zamówienie,
  5. płatność za pobraniem – Zamówienie jest wysyłane niezwłocznie z uwzględnieniem § 5 pkt 6 i 8 Regulaminu.
  1. W przypadku wyboru jednego ze sposobów płatności, o których mowa w lit. b-d  punktu poprzedzającego, jeżeli Kupujący nie dokona płatności w terminie 3 dni od daty potwierdzenia Zamówienia, Sprzedawca może wezwać Kupującego do dokonania płatności w terminie nie krótszym niż 3 dni. W razie niezastosowania się do wezwania we wskazanym terminie, Sprzedawca może anulować Zamówienie, informując o tym Kupującego drogą mailową lub telefoniczną.
  2. W razie opóźnienia w płatności przez Kupującego będącego Przedsiębiorcą, Sprzedawcy przysługują odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych oraz koszty odzyskiwania należności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych 
  3. Płatności internetowe dokonywane on-line za pośrednictwem Sklepu internetowego, o których mowa w  pkt 6 lit. d niniejszego paragrafu, obsługiwane są za pośrednictwem platformy:
  1. Przelewy24 dostępnej na stronie www.przelewy24.pl - przez firmę PayPro S.A. z siedzibą pod adresem: ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, KRS: 0000347935, NIP: 7792369887, REGON: 301345068, wpisaną jako Krajowa Instytucja Płatnicza do Rejestru Usług Płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego w UKNF pod numerem: IP24/2014,
  2. Płatności Shoper dostępnej na stronie https://www.shoper.pl/ - przez firmę Blue Media S.A z siedzibą pod adresem: ul. Powstańców Warszawy 6 Sopot 81-718, KRS: 0000320590, NIP: 5851351185, wpisaną jako Krajowa Instytucja Płatnicza do Rejestru Usług Płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego w UKNF pod numerem: IP17/2013.
  • 7. DOSTAWA.
  1. Kupujący może podczas składania Zamówienia – wedle swojego uznania - wybrać jeden z następujących sposobów odbioru zamówionych Towarów:
  1. odbiór osobisty zamówionych Towarów po wcześniejszej konsultacji ze Sprzedawcą pod adresem: ul Rogowska 147 54-440 Wrocław,
  2. dostarczenie Towarów na adres Kupującego podany podczas składania Zamówienia przez Pocztę Polską lub firmę kurierską,
  3. odbiór zamówionych Towarów w paczkomacie.
  1. Koszty dostawy naliczane są zgodnie z aktualnymi cennikami dostaw i zależą od wagi oraz rozmiarów przesyłki. Kupujący jest informowany o kosztach dostawy przed złożeniem Zamówienia. W przypadku wysyłki Towaru poza granice kraju, koszt dostawy ustalany jest indywidualnie na podstawie szacunkowego ciężaru paczki i kraju przeznaczenia. Kupujący jest informowany o sposobach i kosztach dostawy:
  1. na terytorium Polski - przed złożeniem zamówienia,
  2. w przypadku dostawy zagranicznej na terytorium krajów należących do Unii Europejskiej – przed złożeniem zamówienia lub po przekazaniu przez Kupującego danych adresowych za pośrednictwem formularza kontaktowego zgodnie z pkt 3; chyba że dany kraj nie znajduje się na liście krajów, do których dostawa jest dostępna, wówczas Kupujący zostanie powiadomiony o tym fakcie przez Sprzedawcę w wiadomości mailowej,
  3. w przypadku dostawy zagranicznej poza terytorium krajów należących do Unii Europejskiej – przed złożeniem zamówienia lub po przekazaniu przez Kupującego danych adresowych za pośrednictwem formularza kontaktowego zgodnie z pkt 3 chyba że dany kraj nie znajduje się na liście krajów, do których dostawa jest dostępna, wówczas Kupujący zostanie powiadomiony o tym fakcie przez Sprzedawcę w wiadomości mailowe
  1. W przypadku dostaw zagranicznych, o których mowa w pkt 2 lit b i c – jeżeli w opcjach dostawy nie znajduje się kraj dostawy, wówczas koszt dostawy ustalany jest indywidualnie na podstawie szacunkowego ciężaru paczki i kraju przeznaczenia, po uprzednim przekazaniu Sprzedawcy tych informacji przez Kupującego, za pośrednictwem formularza kontaktowego na stronie sklepu. Sprzedawca przed potwierdzeniem przyjęcia zamówienia informuje Kupującego o kosztach dostawy i sposobie zapłaty za dostawę.
  2. Sprzedawca realizuje dostawę zamówienia do wszystkich krajów należących do Unii Europejskiej oraz do krajów poza Unią Europejską, z zastrzeżeniem punktu poprzedzającego.
  3. Zamówienia zagraniczne, o których mowa w punkcie poprzedzającym, muszą być opłacone z góry, w wybrany sposób ze wskazanych w § 6 pkt 6 lit. b-d. Sprzedawca w takim przypadku nie realizuje dostaw za pobraniem.
  4. Kupujący może wybrać opcję Wysyłki Paletowej w przypadku zamówień obejmujących więcej niż dwa Towary, lub Towarów wymagających szczególnego rodzaju transportu z uwagi na wagę lub gabaryty.
  5. Koszty dostawy ponosi Kupujący, przy czym Sprzedawca zobowiązuje się pokryć koszty przesyłki na terytorium Polski, jeżeli wystąpią okoliczności wskazane w stale aktualizowanej przez Sprzedawcę zakładce, dostępnej pod adresem: https://trzmiel.com.pl/pl/i/Czas-i-koszty-dostawy/4
  6. Kupujący może skorzystać z dostawy zamówienia w ramach usługi kurierskiej „sameday delivery” – dostawa będzie realizowana na zasadach określonych na stronie Sklepu internetowego w zakładce „Czas i koszty dostawy”. Realizacja tej usługi jest zawsze płatna. Postanowienia pkt 7 niniejszego paragrafu są w tym przypadku wyłączone.
  7. Kupujący zobowiązuje się do odebrania wysłanego Towaru.
  8. Kupujący będący Przedsiębiorcą obowiązany jest do sprawdzenia przesyłki w obecności kuriera lub pracownika Poczty Polskiej w momencie jej doręczenia, z wyłączeniem Przedsiębiorcy,
    o którym mowa w § 2 pkt 11 Regulaminu.
  9. Kupującemu będącemu Konsumentem oraz Przedsiębiorcy, o którym mowa w § 2 pkt 11 Regulaminu, Sprzedawca zaleca sprawdzenie przesyłki w obecności kuriera bądź pracownika Poczty Polskiej. Niesprawdzenie przesyłki nie wstrzymuje ewentualnej reklamacji, o której mowa w § 8 Regulaminu, jednakże w przypadku dokonania takiej weryfikacji procedura reklamacyjna będzie znacznie usprawniona. 

 

  • 8. REKLAMACJA.
  1. Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą o którym mowa w § 2 pkt 11 Regulaminu,  w razie braku zgodności Towaru z Umową, jeżeli wada została stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia dostarczenia Towaru Kupującemu, zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu.
  2. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak określonych cech Towaru Outletowego z Umową jeżeli Kupujący, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru Outletowego wskazana przez Sprzedawcę odbiega od standardowego Towaru tego typu, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
  3. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Kupujący może zażądać jego naprawy lub wymiany. Reklamacja powinna zawierać: dane Kupującego, informacje dotyczące Towaru i Zamówienia, opis i data powstania wady Towaru oraz żądanie Kupującego. Kupujący zobowiązany jest również do przekazania oryginału lub kopii Dowodu Zakupu albo innego dowodu potwierdzającego dokonanie zakupu reklamowanego Towaru.
  4. W celu ułatwienia procedury reklamacyjnej, Sprzedawca udostępnia na stronie Sklepu internetowego Formularz Reklamacji, stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
  5. Reklamacje należy składać:
  1. w przypadku formy papierowej – korespondencyjnie na adres Sprzedawcy: ul Rogowska 147 54-440 Wrocław,
  2. w przypadku formy poczty elektronicznej – na adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@trzmiel.com.pl
  1. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji złożonej przez Kupującego w terminie 14 dni od jej otrzymania. W przypadku nieudzielenia informacji w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, uważa się, że Sprzedawca uznał reklamację. 
  2. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Kupujący żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Kupujący żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  3. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z Umową, wartość Towaru zgodnego z Umową oraz nadmierne niedogodności dla Kupującego powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.
  4. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Kupującego o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Kupujący go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
  5. Kupujący udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Kupującego Towar na swój koszt.
  6. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
  1. Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową, 
  2. Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową,
  3. brak zgodności Towaru z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową,
  4. brak zgodności Towaru z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z praw opisanych w pkt. 6 niniejszego paragrafu, 
  5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego.
  1. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową.
  2. Przedsiębiorca zwraca Kupującemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o obniżeniu ceny.
  3. Kupujący nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.
  4. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
  5. W razie odstąpienia od Umowy Kupujący niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Kupującemu cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
  6. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  7. Postanowienia niniejszego paragrafu nie mają zastosowania do Przedsiębiorcy (z wyłączeniem Przedsiębiorcy, o którym mowa w § 2 pkt 11 Regulaminu. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Kupujących będących Przedsiębiorcami zostaje całkowicie wyłączona.



  • 9. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY.
  1. Kupującemu będącemu Konsumentem oraz Przedsiębiorcą, o którym mowa w § 2 pkt 11 Regulaminu, przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży jako umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru, chyba że zastosowanie ma wyłączenie, o którym mowa w pkt 9 niniejszego paragrafu.
  2. Skorzystanie z uprawnienia, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, wymaga złożenia przez Kupującego we wskazanym terminie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży:
  1. w przypadku formy papierowej – korespondencyjnie na adres Sprzedawcy: ul Rogowska 147 54-440 Wrocław,
  2. w przypadku poczty elektronicznej – na adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@trzmiel.com.pl.
  1. W celu ułatwienia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, Sprzedawca udostępnia na stronie Sklepu internetowego wzór oświadczenia stanowiący Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu. 
  2. Odstępując od Umowy Sprzedaży Kupujący zobowiązany jest do zwrotu Towaru wraz z oryginałem lub kopią Dowodu Zakupu albo innym dowodem potwierdzającym dokonanie zakupu zwracanego Towaru, w terminie 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Zwroty Towarów objętych oświadczeniem o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, wysyłane na koszt Sprzedawcy lub za pobraniem, nie będą przyjmowane przez Sprzedawcę. 
  3. Koszty wysyłki zwracanego Towaru ponosi Kupujący.
  4. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  5. Sprzedawca zwraca Kupującemu cenę Towaru oraz koszty dostawy poniesione przez Kupującego przy zakupie Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia innego niż najtańszy sposób dostarczenia Towaru oferowany przez Sprzedawcę), nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu od Umowy. 
  6. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący przy zakupie Towaru, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu.
  7. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży, o którym mowa w niniejszym paragrafie, nie przysługuje w przypadku: 
  1. Umów Sprzedaży, których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Kupującego lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  2. Umów Sprzedaży, których przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  3. Umów Sprzedaży, których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana
    w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli po dostarczeniu opakowanie zostało otwarte przez Kupującego,
  4. szczególnych Umów Sprzedaży, których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
  1. Szczegóły dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży - jako umowy zawartej na odległość - określają przepisy Ustawy. 
  2. Postanowienia niniejszego paragrafu nie stosuje się do Kupujących będących Przedsiębiorcami, w ich przypadku prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży jest wyłączone – co nie dotyczy Przedsiębiorców, o których mowa w §2 pkt. 11 Regulaminu. 



  • 10. ZWROT TOWARU W TERMINIE 60 DNI.
  1. Bez wpływu na ustawowe prawo do odstąpienia od umowy, o którym mowa w § 10 powyżej, Kupującemu posiadającemu Konto w Sklepie internetowym (Kupujący zarejestrowany) przysługuje prawo do zwrotu towaru w terminie 60 dni od dnia jego doręczenia (dalej jako „Prawo do zwrotu towaru”).
  2. Korzystając z Prawa do zwrotu towaru należy:
  1.  poinformować o tym Sprzedawcę w sposób opisany w § 10 Regulaminu za pośrednictwem formularza stanowiącego załącznik nr 2 do Regulaminu,
  2. odesłać zwracany towar w oryginalnym opakowaniu na adres: ul. Rogowska 147, 54-440 Wrocław w terminie 60 dni od dnia doręczenia towaru,
  3. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  1. Zwrot ceny zwracanego towaru przez Sprzedawcę następuje:
  1. jeżeli oświadczenie o odstąpieniu od umowy nastąpi w terminie właściwym dla odstąpienia opisanego w § 10 – Sprzedawca zwraca środki pieniężne na zasadach opisanych w § 10,
  2. jeżeli złożenie oświadczenia o zwrocie Towaru oraz zwrot Towaru nastąpi w okresie między 15 a 60 dniem od dnia doręczenia Towaru – Sprzedawca zwraca równowartość kwoty za zwracany towar w postaci punktów w programie lojalnościowym Trzmieliki, zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie programu lojalnościowego Trzmieliki.
  1. Zwrot ceny zwracanego towaru ustalony zgodnie z pkt 2 powyżej nastąpi niezwłocznie po przekazaniu towaru do Sprzedawcy i przesłaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia Kupującemu

 

  • 11. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH.
  1. Sprzedawca jest Administratorem danych osobowych Kupujących.
  2. Sprzedawca jako Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych  oraz innymi właściwymi przepisami o ochronie danych osobowych.
  3. Kupujący może wyrazić zgodę na przetwarzanie przez Sprzedawcę jego danych osobowych w celu otrzymywania Newslettera na wskazany przez Kupującego adres e-mail.
  4. Wszelkie szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych, w tym w szczególności cele i podstawy prawne przetwarzania oraz prawa Kupujących jako osób, których dane osobowe dotyczą, zostały zawarte w Polityce prywatności oraz Polityce Plików Cookies

 

  • 12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia ograniczeń w korzystaniu ze Sklepu internetowego spowodowanych jego serwisem technicznym, pracami konserwacyjnymi lub pracami nad polepszeniem jego funkcjonalności. Jednocześnie Sprzedawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań, by takie ograniczenia i przerwy odbywały się w godzinach nocnych i trwały jak najkrócej. 
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w momencie wyraźnie wskazanym przez Sprzedawcę, nie wcześniej niż po 7 dniach od dnia ich ogłoszenia. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, będą realizowane na zasadach obowiązujących w momencie ich składania. Kupujący, który nie wyraża zgody na zmiany wprowadzone  w niniejszym Regulaminie, powinien zaniechać z dalszego korzystania ze Sklepu internetowego.
  3. Wszelkie spory między Sprzedawcą, a Kupującym – pod warunkiem ich obopólnej zgody - rozstrzygane będą  w sposób polubowny lub w obecności niezależnego i bezstronnego mediatora. 
  4. Kupujący będący Konsumentem może:
  1. skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich a podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, któremu podlega Sprzedawca, jest Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej we Wrocławiu (adres: ul. Ofiar Oświęcimskich 15A, 50 - 069 Wrocław, e-mail: sekretariat@wiih.wroclaw.pl, strona internetowa: http://wiih.ibip.wroc.pl/public/),
  2. złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod linkiem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  1. W przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu, sądem właściwym miejscowo do rozpatrywania sporów będzie sąd właściwy dla siedziby/zakładu głównego, a w przypadku Kupującego będącego Konsumentem sąd właściwy według zasad ogólnych.
  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz przepisy o ochronie danych osobowych.
  3. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2023 r. i ma zastosowanie do Umów zawartych po 1.01.2023 r. Do Umów zawartych przed 01.01.2023 r. (do 31.12.2022 r.) stosuje się regulamin dotychczasowy. 

 

 

Załącznik nr 1 do Regulaminu

Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument lub Przedsiębiorca, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu może, ale nie musi skorzystać, celem skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy (§ 7 Regulaminu) lub prawa do zwrotu towaru w terminie 60 dni od dnia jego doręczenia (§ 8 Regulaminu):

FORMULARZ

ODSTĄPIENIA OD UMOWY / ZWROTU TOWARU
(formularz należy wypełnić i odesłać w przypadku chęci odstąpienia od umowy

lub zwrotu towaru w terminie 60 dni od dnia jego doręczenia)

 

"TRZMIEL Sp. z o.o."
ul. Rogowska 147, 54-440 Wrocław
adres e-mail: 
kontakt@trzmiel.com.pl 

- Ja/My(*)niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży / skorzystaniu z prawa do zwrotu towaru (§ 8 Regulaminu) w zakresie następujących rzeczy:

...................................................................................................................................................................


...................................................................................................................................................................


...................................................................................................................................................................

- Data odbioru: ..........................................................................................................................

- Imię i nazwisko Konsumenta (-ów) lub Przedsiębiorcy, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu: ..............................................................................................................................

- Adres Konsumenta (-ów) lub Przedsiębiorcy, o którym mowa w § 4 pkt 9 Regulaminu: ..........................................................................................................................................

...................................................................................................................................................................

.............................................................................................
Podpis Kupującego
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)


Data ............................................

(*) Niepotrzebne skreślić.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium